Zonnevitamine

Recentelijk duidelijk steeds meer onderzoeken op die ons wijzen op de groeiende vitamine D-tekorten onder de bevolking; deze week verscheen een onderzoek waaruit bleek dat zelfs 1 op de 3 kinderen van 6 jaar een tekort aan vitamine D heeft! Tijd om het voorjaar goed in te luiden en je lichaam een flinke vitamine-boost te geven dus..

Vitamine-D-2

Deze zogenaamde “zonnevitamine” is namelijk niet zomaar lekker om op te nemen tijdens 2 weken vakantie op een zonnig eiland, maar het hele jaar ontzettend belangrijk voor bepaalde lichaamsprocessen! Een tekort aan vitamine D kan zich uiten in een chronisch tekort aan energie of lusteloosheid, krampen & spiertrillingen of andere spier- en gewrichtsklachten, zwakkere botten, bloedend tandvlees, angstaanvallen & hyperventilatie bij een ernstig tekort zelfs hartproblemen.

Lang leve de lente dus! Immers, de meest bekende manier om aan vitamine D te komen is de zon op te zoeken. Tevens ook de reden waarom juist wij Nederlanders er zo’n massaal te kort aan hebben.. Dat is echter geen excuus!

Wil jij goed voor jezelf zorgen, geniet dan vooral met volle teugen van het lentezonnetje!
Daarnaast vind je vitamine D in vette vis, vlees & eieren: gooi dus snel een lekker zalmpje op de grill of lunch eens met een gekookt eitje!

In principe zou je hieraan voldoende moeten hebben: regelmatig met onbedekte huid buiten komen & gevarieerd eten! Twijfel je toch? Dan kun je altijd extra vitamine D-supplementen nemen in de vorm van druppels, pillen of in een multivitamine. Of je boekt gewoon een vakantie naar de zon..

Comments

  1. Ja, de zon en lekker veel vis eten, fruit en verse groentes 😉



Speak Your Mind

*