Vergeet je armen niet te trainen

Straks komen de mouwloze shirts weer aan je lijf en dan wil je niet van die flodder armpjes toch? Het is niet de bedoeling dat als je zwaait, er een mega windvlaag onstaat door het flapperen van je bovenarm. Om dit te voorkomen moet je je triceps trainen. Dan zal je velletje weer strak gespannen om je arm sluiten. Met de oefening die we voor je in petto hebben pak je ook meteen je schouders mee.

armen1

Wat heb je nodig: dumbells, oftewel: gewichtjes. Eén tot twee kilo is genoeg. Wees niet te optimistisch en gebruik niet te zware gewichtjes. Het is beter voor je lichaam om langer te trainen met lichtere gewichten, dan om heel kort en snel te trainen met loodzware gewichten die je eigenlijk helemaal niet aankunt.

armen2

De handelingen die je in beweging moet zetten leggen we uit met een (ahum) hottie (ahum) om je bij de les te houden. Je pakt een gewicht in één hand en tilt hem recht naar boven, met gestrekte arm, boven je hoofd.

armen3

Buig je arm waardoor het gewicht achter je hoofd terechtkomt en strek vervolgens je arm weer. Houd deze beweging in een rustig tempo een minuut vol en wissel vervolgens van arm. Zorg dat je in totaal ongeveer tien minuten volmaakt.

Q: Welk lichaamsdeel vergeet je nog wel eens met sporten?

Beeld:
Weheartit.com
YouTube.com

Comments

  1. Heel handig 😉

  2. Wat een spierbundel!! Ik ga het proberen!



Speak Your Mind

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.