Slapend slank worden

Het liefste zijn we natuurlijk allemaal geboren met een spijsvertering die van nature in sneltreintempo al het eten verbrandt dat je naar binnen hebt gewerkt. En die spieren mogen ook gewoon spontaan in bundels aan ons lichaam vastgroeien. Helaas is niet iedereen gezegend met een modellenfiguur zonder er iets voor te hoeven doen. Eigenlijk zijn juist de gene die dat wel hebben een uitzondering op de regel. Want voor een mooi figuur moet je kei hard werken. Maar er zijn een paar trucjes die je lichaam vanzelf mooier maken.

sla1

Slapen geeft energie
In je slaap kun je calorieën verbranden zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen. Dan komt de perfecte body ineens een paar stappen dichterbij. Je hoeft namelijk niet altijd veel energie in de strijd te gooien om een paar pondjes kwijt te raken. Juist niks doen kan heel erg helpen bij dit proces. Je lichaam heeft namelijk ruim voldoende rust nodig. Slaap elke nacht ongeveer acht uur. Niet veel meer en niet veel minder. Je lichaam krijgt zo genoeg tijd om uit te rusten en om zich te herstellen. Wanneer je niet voldoende rust krijgt, krijg je meer trek dan wanneer je wel genoeg slaap en dan ga je snacken. Zorg ook dat je goed slaapt. Een goed bed doet wonderen. Een goede nachtrust heeft nog een voordeel in het afvalproces: je wordt energieker, je wordt actiever, je hebt meer zin om te sporten, je voert je workout intensiever uit en valt dus nog meer af.

Verbrand in je slaap
Voor nog meer stimulans eet je iets kleins voor het slapen gaan. Vroeger werd altijd beweerd dat je na 20:00 uur absoluut niet meer mag eten, maar op dat feit is men al vaker teruggekomen. Het is inderdaad geen heel slim idee om na 20:00 uur een hele maaltijd naar binnen te schuiven. Maar een klein hapje kan alleen maar positief uitpakken. Je verbranding wordt dan namelijk voordat je gaat slapen nog even aangewakkerd zodat het de hele nacht actiever zal zijn en door voor het slapen gaan te eten geef je je lichaam ook de kans om de spiermassa te herstellen. Let er wel op dat het hapje niet te zwaar, te groot of te vet is. Kies iets gezonds met niet al te veel suikers, zoals een handje noten (ongeveer 12 noten per dag), of wat groenten. Fruit lijkt ook een logische keuze, maar door alle suikers in fruit krijg je een te grote suikerpiek. Probeer dan nog maar in een diepe slaap te vallen.

Q: Wist je dat slapen zoveel invloed heeft op je lichaam?

Beeld

 

 

Comments

  1. Dat zijn goede tips 😉



Speak Your Mind

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.