Hip Thrusts

Al eindeloos aan het squaten en nog steeds niet tevreden? Probeer dan een andere oefening om de perfecte ronde billen te creëren, de hipthrusts. Deze oefening is ook nog eens een stukje makkelijker uit te voeren dan de welbekende squats, dus try it!

kont

Op internet worden we gek gemaakt door foto’s en afbeeldingen van mooie, ronde billen waarbij de tekst “yes she squats” bij staan. Hierdoor proberen wij onszelf te motiveren om in de sportschool eindeloos “de squat” oefeningen te blijven doen om ook zo’n mooie bilpartij te krijgen. Maar is dit nu  de enige oefening die ideaal is om je kont te trainen? Nou nee, er is nog een oefening die je haast niet in de sportschool uitgeoefend ziet worden. daarom delen we deze graag met jullie.

De hipthrust, huh watte? Om dit duidelijk uit te leggen zullen we eerst een korte uitleg over onze bilpartij geven. Onze billen bestaan uit drie spieren:  de musculus gluteus maximus, de musculus gluteus medius en de musculus gluteus minimus.  De gluteus maximus is de grootste van de drie en deze is het meest verantwoordelijk voor de vorming van ronde billen. De gluteus maximus zorgt voor het strekken, wat ook wel hypertensie genoemd, hierbij kan het been zelfs tot achter het lichaam komen.  Bij de squat is het been geen enkel moment achter het lichaam, het heeft vooral effect op de quadriceps die zich op het bovenbeen bevinden.  Zeker wanneer je geen full squat doet spreek je niet de volledige grote bilspier aan en krijg je niet het juiste effect. De meeste rek op de spier gebeurd namelijk onderin, wanneer je het diepste zakt. Dus wanneer je de squat niet volledig uitvoert verlies je steeds meer spanning op de bil.

De hip thrust is redelijk makkelijk uit te voeren, zeker in vergelijking tot de squat. Hieronder een handige afbeelding hoe je deze oefening juist moet uitvoeren.

hipthrusts

De squat blijft nog steeds een perfecte oefening voor je onderlichaam, dus blijf deze vooral doen. Maar wanneer je de focus wilt leggen op je billen dan is de hip thrust zeker een betere keuze dan de squat.

 

 

 

Comments

  1. Oeps heftige oefeningen 😉

  2. Ziet er wel logisch uit dat deze goed is voor je kont, haha. Ik train niet echt en al zeker niet zo specifiek op één onderdeel, maar toch, goed om te weten 😉

  3. Ze heeft een 2e kont op d’r benen



Speak Your Mind

*