Billen als Beyoncé

Tegenwoordig zijn de tighgap en de bellybridge heuze hipes, vooral onder jongeren. De magere bovenbenen van Cara Delevingne hebben zelfs een eigen Instagram-account. Dat dit vrij ongezond is, wanneer je dit niet van nature hebt, is met het blote oog te zien. Toch denken veel meiden dat dit bij een vrouwenlichaam hoort. Wrong. Bij een vrouwenlichaam is het legaal om rondingen te hebben. En heb je ze niet? Geen nood! Er zijn genoeg oefeningen om rondingen te kweken en een heus Beyoncé achterwerk tevoorschijn te toveren.

Beyonce-billen

We hebben een video gevonden die speciaal bedoeld is om een rondere vormen te geven aan de billen. De oefeningen zijn zowel bedoeld voor mensen met te weinig bil als mensen met teveel bil. Stap voor stap legt instructrice Tammy uit hoe de oefeningen uitgevoerd moeten worden. Omdat het in het Engels is, leggen we het ook in het Nederlands uit. Dat maakt het een stuk makkelijker.

Oefening 1: deze oefening is niet alleen goed voor je billen, maar ook voor je heupspieren. Ga op handen en knieën zitten, waarbij je je handen recht onder je schouders plaatst en je knieën recht onder je heupen en lift je been zijwaarts omhoog, waarbij je knie een hoek van 90 graden maakt. Voer deze oefening aan beide kanten tien keer uit.

Oefening 2: een oefening die er nogal vreemd uitziet voor toeschouwers. Erg sexy is het niet, maar dat het een functie heeft merk je al tijdens de uitvoering ervan. Ga op je rug liggen met je knieën omhoog gebogen en je voeten plat op de vloer. Je armen leg je naast je neer iets van je lichaam vandaan. Til je billen tien keer, zo ver mogelijk, omhoog.

Oefening 3: Ga weer in de eerste houding, op handen knieën zitten. Strek één been recht naar achteren zodat je been horizontaal in de lucht hangt. Breng je gestrekte been zo hoog mogelijk de lucht in, en weer gestrekt naar beneden, zonder met dit been steun te zoeken bij de vloer. Deze oefening doe je per been tien keer.

Oefening 4: Je kunt in dezelfde houding blijven. Ook één been kan weer horizontaal in de lucht hangen. Het verschil met de vorige oefening is dat de knie nu 90 graden gebogen is met het bovenbeen horizontaal, het onderbeen in de lucht en met de voet plat omhoog. De voet breng je zo hoog mogelijk in de lucht, zonder het been te strekken. De knie blijft gebogen. Deze oefening doe je ook tien keer met elk been.

Bij elke oefening is het belangrijk dat je continu je buikspieren aanspant. Eigenlijk moet je altijd je buik aanspannen, want dat voorkomt een hoop rugklachten, en je buik wordt er ook strakker van zonder dat je er iets voor hoeft te doen!

In die korte vijf minuutjes zit er al een hele bilworkout op, die een deel uitmaakt van de benodigde twintig minuten beweging per dag dat elk lichaam nodig heeft.

Q: Voor welk doeleinde zou jij deze oefening kunnen gebruikt: butt buster of butt shaper?

Beeld: Instagram

Comments

  1. Leuke post!
    Dan zou ik nu wel meteen met deze oefeningen kunnen beginnen als ik er zo uit wil uitzien!
    Ik ben tevreden met wat ik heb 😉

  2. Leuke oefeningen.
    Zelf ben ik fanaat met squatten, je hebt snel resultaat en het is niet zwaar.

  3. dramaqueen9222 zegt:

    Handig! En dit komt echt goed getimed, wil gaan beginnen met wat sportoefeningen thuis doen. Ik ga deze zeker proberen 🙂

  4. Lieve mensen van Femme Magazine, jullie slaan de plank een beetje mis. Het begon zo veelbelovend. Vertellen dat een thigh gap niet iets is om naar te streven? Top! Vertellen dat het ook oké is om rondingen te hebben? Prima! Vertellen dat als je ze niet hebt, je ze maar moet kweken? NIET oké!

    Jullie geven hiermee de boodschap af dat je eigen lichaam niet goed genoeg is. Je moet meedoen aan de modegrillen en als je lichaam niet voldoet aan het ideaal moet je er iets aan doen! Lijnen, dieten, oefeningen…. Is dit echt wat jullie willen overbrengen aan jullie doelgroep? Dat ze niet goed genoeg zijn en dat jullie precies weten hoe ze wél kunnen voldoen aan het lichaamsideaal van het moment?

    Er is niet per se iets verkeerd aan het delen van sport oefeningen, maar leg de nadruk op fitheid, gezond worden, positieve dingen. Niet op het feit dat je moet lijken op een model/zangeres/mode ideaal.

    Body positivity in plaats van body policing graag!

    • Beste Emma, dank voor je reactie. Dit is echter helemaal niet de boodschap van dit artikel. Zoals in de intro ook te lezen is, is die hele tighgap hype erg ongezond en de oefeningen zijn bedoeld om een rondere vorm te geven aan de billen, niets meer en niets minder.

      • Ten eerste: fijn dat je zo snel hebt gereageerd. Dat had ik helemaal niet verwacht 🙂

        Ik snap dat het niet de boodschap is, dat wil ik vooropstellen. Ik denk ook niet dat het bewust is gedaan. Daarnaast ben ik het helemaal met je eens dat de thighgap hype problematisch is. Mijn probleem lag met name bij de inleiding. Vooral met dit gedeelte:
        “Bij een vrouwenlichaam is het legaal om rondingen te hebben. En heb je ze niet? Geen nood!” En dan met name de twee laatste zinnetjes. Geen nood is een zin die aangeeft dat er nood zou zijn als je niet de oplossing toepast. Het is geen noodgeval als je geen beyonce achterwerk hebt!

        Een ander voorbeeld: “De oefeningen zijn zowel bedoeld voor mensen met te weinig bil als mensen met teveel bil.” Té weinig bi, té veel bil… Heel subtiel, maar proef je de nasmaak dat het mogelijk is om een verkeerde hoeveelheid bil te hebben? En daarmee dat je als meisje dit (samen met alle andere artikelen in de media hierover) kunt lezen en je je gaat afvragen of jij wel de juiste hoeveelheid bil hebt. En daarmee zorg je voor de onzekerheid bij meisjes.

        Door de media krijg je een heel groot aantal aan berichten binnen dat je eigen lichaam niet goed genoeg is en dat je er wat aan moet doen. Dit kan veel overduidelijke berichten gaan (denk aan de Kellogsreclame van de slanke dame die niet in een te kleine broek past) tot subtiele berichtjes zoals in dit stuk. Hierdoor krijg je onzekere meisjes, eetstoornissen, een slecht zelfbeeld, een vervorm beeld van je eigen lichaam. Heel veel media maken zich hieraan schuldig, maar ik stip het nu aan bij jullie. Want alle kleine beetjes helpen.

        Ik heb niet per se iets tegen het delen van oefeningen, maar ik wil jullie er heel graag op attent maken dat je als blog onbewust kunt meedragen aan de onzekerheid van meisjes door dit soort berichten. Ik vind dat je van je lichaam moet kunnen houden en alle bilpartijen moet kunnen omarmen, bij wijze van spreken. Het zou fijn zijn als blogs zich meer bewust zouden zijn van de body policing die ze per ongeluk kunnen laten doorsijpelen in hun (schijnbaar onschuldige) artikelen.



Speak Your Mind

*