11 Manieren om meer water te drinken

Meer water drinken is ongetwijfeld één van de goede voornemens waar velen aan moeten geloven. Water is onze vriendin, ons mattie, onze “sister from another mister” en tegelijkertijd is het onze grootste vijand. Want hoe krijg je dat wat je zo liefhebt in de juiste dosering naar binnen gewerkt? Hoe kom je in godsnaam aan het drinken van 2-3 liter water per dag?

water2

Drink uit grote glazen
Dan is je glas minder snel leeg en drinkt je automatisch meer.

Zet het water in je gezichtsveld
Hoe vaker je het ziet, hoe meer je de neiging hebt om ook daadwerkelijk te drinken.

Zorg dat je altijd een flesje water bij de hand hebt
Neem dus altijd een tas mee die groot genoeg is voor een flesje water. Nu zit je nooit meer zonder en heb je geen excuus meer om te weinig water te drinken.

Houd bij hoeveel water je drinkt
Zo weet je wat je al hebt gedronken en dus ook wat je tekort komt. Dit kun je doen door uit flesjes van 0,5 liter te drinken; schenk het water via een kan van 1 liter in je glas, als er 2-3 van die kannen met water doorheen zijn gegaan dan weet je dat je 2-3 liter hebt gedronken; en je kunt natuurlijk ook gewoon een maatbeter gebruikt –waarom moeilijk doen?

water1

Pimp it
Vind je water maar saai? Geef het dan een smaakje. Niet met aanmaaklimonade, maar met vers fruit.

Drink voor elke maaltijd
Drink, hoe cliché dit ook klinkt, voor elke maaltijd een groot glas water. Op die manier heb je sowieso al 3 grote glazen per dag extra naar binnen gewerkt. En je raakt er nog eens vol van ook, waardoor je minder trek hebt en je jezelf binnen de kortste keren het lichaam van Doutzen Kroes kunt aanmeten (proest).

Drink tijdens de maaltijd
Zorg dat je tijdens de maaltijd (elke maaltijd) een groot glas water leegdrinkt. Je spijsvertering zal je hiervoor dankbaar zijn.

Drink meteen als je uit je bed komt
Sla meteen nadat je bent opgestaan -vooruit je mag eerst even douchen- al een groot glas water achterover. Wanneer je er ook nog eens het sap van een halve citroen in perst heeft het een extra reinigende werking.

Stel een refill niet uit
Haal meteen nieuw water als je de laatste slok uit je glas neemt. Stel dit niet uit, want van uitstel komt afstel. Je gaat heus ooit weer water drinken, maar uiteindelijk krijg je wel een hoop minder water binnen als je het halen van water maar blijft uitstellen. En als je dag toch water haalt, neem dan meteen een paar flesjes van je collega’s, vrienden klasgenoten of wie er dan maar in de buurt is, mee om bij te vullen -en zorg ervoor dat zij dat ook voor jou doen als zij hun flesjes gaan bijvullen.

Meer slokken tegelijk
Verhoog je dosis vochtinname door elke keer als je een slokje neemt er meteen nog twee slokken achteraan te nemen.

Waterwekker
Mochten alle tips echte niet werken, zet dan om het half uur een herinnering om water te drinken in je telefoon.

Alleen water mag binnen de 2-3 liter gerekend worden, ongeveer bijna al het andere drinken bevat suiker, wat het vocht in je lichaam eerder afbreekt dan aanvult. Ook veel theesoorten –SHOCKING.

Q: Kom jij aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid water?

Beeld, beeld

Comments

  1. goede tips!

  2. Dat ziet er heerlijk en gezond uit!

  3. handige tips 😀

  4. Ik ben helemaal voor meer water drinken, maar 2-3 liter water buiten je ‘normale’ drinken is wel echt veel. Sowieso kunnen je nieren maar maximaal een liter per uur verwerken, meer dan dat kan je ziek maken. En dat alleen water meetelt voor je vochtinname is ook echt achterhaald. Zelfs koffie geeft meer vocht dan dat je er door de caffeine van kwijtraakt. En buiten dat, de meeste kruidenthee (los of in een zakje) bevatten echt geen suiker en is juist een lekkere afwisseling! Hier het advies van het Voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/trefwoord/vocht.aspx

    • Hi Sjess,

      Wat goed dat je zo oplettend bent. Je eigen gevoel en logisch nadenken staat absoluut op nummer 1. Dat is ook een reden dat ik het niet altijd eens ben met het voedingscentrum. Ze geven duidelijke richtlijnen aan. Maar er is ook een reden voor dat het Voedingscentrum niet altijd in een positief daglicht staat. En het klopt inderdaad dat niet in alle theesoorten suiker is verwerkt, maar wel in heel veel soorten en vooral in die van bekende merken die vaak gedronken worden. Ik denk dat het goed is dat mensen zich daar bewust van zijn, want toen ik dat ontdekte was ik op zijn zachtst gezegd geschrokken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je reactie en daarmee je bijdrage 🙂



Speak Your Mind

*