Categorieën
Lifestyle News

Het einde van Red

Een tijdschrift, mijn beste vriend tijdens het relaxen. Helaas gaat het de laatste tijd niet goed in bladenland. Verschillende titels van uitgeverij Sanoma staan in de etalage waardoor er veel banen verloren gaan. Ook Hearts, de uitgeverij van onder andere ELLE en Cosmopolitan heeft besloten te stoppen met een van hun titels. Vandaag is het laatste nummer van Red Magazine naar de drukker gegaan, na 10 jaar zal in juli de laatste Red in de schappen liggen. Hoofdredactrice Lenny Gerdes maakte het nieuws bekend via Twitter.

Redstopt1

Een paar weken geleden kwam Hearts met het mooie nieuws dat zij in oktober het modeblad Harper’s Bazaar lanceren in Nederland. Een fijn bericht in tijden van deze crisis in tijdschriftenland. Helaas moet Hearst dus toch plek maken voor deze titel, ten koste van Red. Luc van Os, directeur van Hearst Nederland vindt het heel vervelend, maar moet realistisch zijn. ‘We hebben veel geld, effort, tijd, aandacht  en energie in Red gestoken. Maar op een gegeven moment moesten we de conclusie trekken: het gaat niet meer.’ Red zal veel trouwe lezers teleurstellen, aan de lezerskant zat het namelijk wel goed. Er was regelmatig een stijging in de oplage. Helaas waren het de adverteerders die weg bleven. ‘En je kunt een titel alleen optimaal voeren als er ook voldoende interesse is van de adverteerder’, laat Luc van Os weten.

Vorig jaar nam Red al afscheid van een deel van de redactie na een reorganisatie. Het schrappen van de titel wilde Van Os toen nog zo lang mogelijk uitstellen. Helaas valt voor de overige redactieleden nu ook het doek. In juli kunnen we voor de laatste keer genieten van de glossy, wij zullen hem in ieder geval erg missen!

red2

Q: Ga jij Red missen in het tijdschriftenschap?

Beeld: weheartit.com  red.nl 

3 reacties op “Het einde van Red”

Laat een antwoord achter aan chucky1012 Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.