En de winnaar van de Loden Leeuw is …

Een prijs die geen een bekende Nederlander wil winnen: de Loden Leeuw. Maandag vond de jaarlijkse verkiezing voor de meest irritante reclame en meest irritante BN’er in een reclame weer plaats. Wie oh wie is de winnaar van de bevreesde Loden Leeuw?

loden leeuw

Ruim 75.000 mensen hebben gestemd op tien BN’ers, die allemaal kans maken op de Loden Leeuw. De Loden Leeuw wordt sinds 2008 al uitgereikt. De prijs is voor de meest irritante reclame van het jaar. Er zijn tien reclames en BN’ers genomineerd. Uit die tien genomineerde BN’ers is een top drie gemaakt. Maarten van der Weijden, Ali B. en Sylvie Meis maakten alle drie kans op de Loden Leeuw.

Maandagavond was de uitreiking van de prijs. En de winnaar is… Maarten van der Weijden. De Olympisch kampioen won met 25,2 procent van de stemmen de Loden Leeuw. Maarten ontving de prijs voor het spotje waarin hij reclame maakt voor een zorgverzekering. Zelf nam de zwemmer de prijs zeer sportief op. Hij zegt dat feedback welkom is, maar toch liever goud heeft dan lood. Naast meest irritante BN’er in een reclame, werd ook de meest irritante reclame zelf gekozen. Die prijs is gewonnen door BonPrix. In het spotje zijn twee vrouwen te zien, die dezelfde outfit aan hebben. Eerst slaan ze alles kapot en vervolgens gaan de dames samen op de foto. Wat ons betreft zijn winnaars van de Loden Leeuw terechte winnaars.

Welke reclames vinden jullie het meest irritant?

(Bron: Tros)

Comments

  1. Hahahaha… die laatste vindt ik inderdaad ook zo irritant…..

  2. Ik vind het echt heel erg jammer dat deze blog zo veranderd is. Ik snap het idee erachter, zeker door de grote groei waar eerst sprake van was. Maar de inhoud van de artikelen vind ik matig tot slecht, zeker wat betreft originaliteit. 90% van de stukken is niet uit eigen hand en sommige nieuwsartikelen worden letterlijk overgenomen. Ik volg geen blog om het nieuws te lezen, daarvoor lees ik nieuwssites. Natuurlijk kun je actualiteiten aansnijden, maar doe dan ook echt iets nuttigs met de informatie. Nu wordt er niet echt iets besproken. Het persoonlijke tintje is verdwenen en dat vind ik ontzettend jammer. Het is niet langer een ladiesblog meer maar een nieuwsoverzicht met weinig diepgang, erg jammer!



Speak Your Mind

*