Goede sportvoornemens: zo houd je het vol!

Het is het cliché der clichés: in de eerste maand van het nieuwe jaar neemt iedereen zich stellig voor zichzelf nu écht drie keer per week naar de sportschool te begeven, nu écht die chocoladerepen links te laten liggen en nu écht gezond te gaan leven. De eerste twee weken gaat het je allemaal redelijk makkelijk af, maar dan is er ineens zo’n keerpunt dat je de sportschool liever omruilt voor je bed of bank en het weer helemaal de verkeerde kant uitgaat. Femme Magazine gaat je er deze keer doorheen slepen en geeft je een aantal tips om de goede sportvoornemens deze keer echt vol  te houden! 

MOTIVATIE
Het begint allemaal met motivatie: bedenk van tevoren goed waarom je minimaal drie keer per week in de sportschool te vinden wilt zijn. Is het om nu eindelijk die vijf kilo kwijt te raken, weer in je favo skinny jeans te passen, minder snel buiten adem te zijn of om  komende zomer strak je trouwjurk in te gaan?

MAAK EEN PLAN
Nadat je voor jezelf je motivatie duidelijk voor ogen hebt is het heel verstandig op te schrijven wat je doelstelling en plan is, dan weet je waar je je aan moet houden. Hoe vaak wil je naar de sportschool gaan, hoeveel veel kilo’s wil je maandelijks ongeveer kwijtraken, wat is je streefgewicht?

SHARE
Ja, daar is-ie: de welbekende stok achter de deur. Als je je hebt voorgenomen nu écht gebruik te gaan maken van je sportabonnement is het heel verstandig dit te delen met anderen. Dit werkt sowieso motiverend en misschien doet je beste vriendin wel mee en hoef je niet alleen naar the gym te gaan. Als je met iemand afspreekt haak je sowieso minder snel af, so spread the word!

NOTEER JE VORDERINGEN
Meh, ben ik nu nog maar 5 kilo kwijt? Máár 5 kilo? Jij bent lekker bezig! Wij mensen zijn vaak geneigd alleen maar de negatieve dingen te zien maar het is heel belangrijk even stil te staan bij iedere overwinning, hoe klein dan ook. Het geeft je weer frisse goede moed en een fijne adrenalineboost!

KEN DE GEVAREN
Het zal je vast niet onbekend in de oren klinken: de eerste maand ren je vol goede moed naar de sportschool en ineens is er een moment dat het allemaal net even wat meer moeite gaat kosten. Je hebt spierpijn, je bent verkouden, moe, ongesteld…… Er is altijd wel een reden om niet te gaan, maar voel je je daar naderhand beter om? Juist, van die bank af dus en work that ass!

Q: Heb jij nog goede sportvoornemens voor komend jaar?

Comments

  1. Ik heb een fitness mat en doe thuis aan zumba etc.. Omdat ik door ziekte niet kan sporten op een sportschool.



Speak Your Mind

*