Een strak lijf door tv kijken

Pfoe, geen zin om te sporten, ik wil mijn lievelingsprogramma niet missen. Jammer joh! Dit kun je gewoon combineren. Sporten maak je een stuk leuker door je in het zweet te werken tijdens je favoriete tv-programma. Want sowieso: als je je favoriete programma erop is, is de tijd zó om. En wat denk je dan? “Is het nu al afgelopen? Oké, nog één aflevering dan.” Als je zo opgaat in het tv-kijken, merk je nauwelijks dat je aan het sporten bent, en de zware oefeningen die normaal veel te lang duren, lijken ineens voorbij te vliegen, omdat je continu bent afgeleid.

sporttv1

Maak de afspraak met jezelf dat je je lievelingsprogramma alleen maar mag kijken als je ondertussen je work outs uitvoert. Je lievelingsprogramma wil je namelijk nooit missen. Het werkt het beste als het een dagelijkse serie of soap betreft. We kunnen uit ervaring spreken als we zeggen dat elke dag een half uurtje GTST erg bevorderlijk werkt. Heb je een avondje gemist, dan doe je de volgende dag een dubbele work out. Zo kom je makkelijk aan twee en een half uur sporten in de week. Wordt je lievelingsprogramma maar één keer per week uitgezonden, tja… dan moet je er nog even een andere verslavende serie bij zoeken. Er wordt genoeg aangeboden op de Nederlandse televisie en anders kun je altijd nog terugvallen op het mega aanbod dat Netflix te bieden heeft.

In een overzicht hebben zij berekend waarin precies staat aangegeven hoeveel calorieën je verbrand tijdens het kijken van het programma, afhankelijk van de oefening (die ook wordt genoemd!). Je kunt ook je eigen huis-tuin-en-keuken oefeningen in de strijd gooien. Zo lang je die luie bank maar achter je laat.
sporttv2

 

Q: Welk tv-programma zou ga jij kijken tijdens het sporten?

Beeld: Tumblr

Comments

  1. Handige tips! 😉
    Zo sport je toch ook!

    Fijne dag Xoxo



Speak Your Mind

*