3 manieren om sporten leuk te maken

Met het verstrijken van de tijd, komt de zomer, en daarmee de gewilde bikini-body, steeds dichterbij. Het gaat ons lukken dames! Met gezonde voeding komt je al een heel eind. Om strak in je vel te zitten is aan sporten geen ontkomen aan. En dat is ook helemaal niet zo erg, als je het maar leuk maakt voor jezelf. Daarom hebben drie manieren gevonden om sporten leuk te maken.

Bikini

Alsof we weer 4 zijn
Ga weer even terug naar je kindertijd. Moet je eens nagaan hoeveel calorieën we toen verbrandden, terwijl we het niet eens in de gaten hadden. En dat was ook helemaal niet het doel van al die dagelijkse beweging. Toen we nog klein waren wilden we graag spelen. Zoveel en zo intensief mogelijk graag. Deze draad kunnen we weer oppakken met spelletjes van vroeger in een volwassen jasje.

Springtouwen
Wist je dat je met  springtouwen meer calorieën verbrandt dan met hardlopen? Hoeveel je verbrand is afhankelijk van de snelheid en de intensiteit, maar gemiddeld verbrand je 9 calorieën per minuut. Dat betekent dat je in minder dan vijf minuten er al een Haribo-kersje hebt afgesport. Is dat even goed nieuws!
Met een simpel springtouw pak je ongeveer je hele lichaam tegelijk aan met de focus op je billen en je benen, maar ook je armen en buik doen mee. Omdat je continu aan het springen bent, vraagt het ook nog de nodige conditie. Je hoeft niet meteen 10 minuten lang te touwtje springen. Bouw het rustig op. De eerste week vijf minuten, de tweede week zeven minuten and so on. Houd het leuk, dat motoveert.

Hoepelen
Door de draaiende beweging die je met je lichaam maar als je hoepelt word je niet alleen soepel in de heupen, je buik- en bilspieren worden ook nog eens getraind. Als een hoepel van de speelgoed winkel je te licht is (de beweging die je met deze hoepel maakt is eigenlijk sowieso te klein) bestaan er speciale sporthoepels die je in de sportwinkel kunt verkrijgen. Die hoepels zijn groter en zwaarder zodat je meer gewicht omhoog moet houden en een grotere draai maakt met je lichaam. Hiervoor geldt ook dat je het moet opbouwen. De eerste week mag je niet meer dan 5 minuten per dag hoepelen, omdat je anders je lichaam forceert. Je lichaam moet er eerst aan wennen. Je moet zowel naar links als naar rechts hoepelen om de spieren aan beide kanten van je lichaam te trainen. Ook met hoepelen verbrand je ongeveer 10 calorieën per minuut. Dat is nogal wat voor zo’n kleine inspanning.

Yoga bal
Voor de luierikken is een yoga bal de perfecte oplossing om zo min mogelijk moeite te hoeven doen en toch aan je beweging te komen. Alleen erop zitten is al goed voor je spieren. Omdat de bal niet stil kan blijven liggen onder je achterwerk, blijf je continu in beweging en worden je spieren continu getraind. Omdat je op een yoga bal standaard de juiste houding aanneemt is het ook nog eens goed voor je rug. Dus het is helemaal niet zo vreemd om een yoga bal als werkstoel te gebruiken.

Q: Hoe kom jij aan je bikini-body?

Beeld: Weheartit

Comments

  1. Ik hou het toch gewoon bij hardlopen en judo haha

  2. Ik springtouw heel veel 😉

  3. Hardlopen!
    Liefs, xxx

  4. Ik ga naar de sportschool! Af en toe joggen naar het station ipv de bus pakken ;D



Speak Your Mind

*