Groente Omelet

Eiwitten bunkeren om te knallen in de sportschool. De vakantiekilo’s moeten er nu echt af en ons lichaam heeft de proteïne nodig om te herstellen. Wanneer je extra op je voeding let of net even iets gezonder wilt eten dan is dit recept echt wat voor jou.

omelet

Want het is een rijke vulling van gezond trainvoer. Het bulkt van de eiwitten en zit bomvol vitaminen en heerlijke smaken. Je kunt het zowel als ontbijt, lunch of als snack eten. Maar gebruik het ook eens  als vleesvervanger bij het avondeten, dan hoef je de omelet niet te vullen en is deze nog steeds zo lekker.

Want ei is zo een gezond en veelzijdig product. Een eitje bevat maar 65 calorieën en 6 gram eiwit. En eiwit zorgt voor een langer verzadigingsgevoel waardoor ei uiterst geschikt is voor een gezonde levensstijl. Dit recept heeft ook de juiste hoeveelheid eiwit per portie, waardoor je spieren ultiem kunnen herstellen na een goede workout.

omelet 2

Ingrediënten voor 1 stuk

  • 3 eieren
  • 3 plakken kipfilet
  • 100 gram spinazie
  • 1 tomaat
  • Verse salie
  • Chilisaus
  • Olijfolie
  • Zout en peper
  • 1 el gebakken uitjes (Bawang Goreng)

Benodigdheden

Koekenpan, snijplank, snijmes , bord, kom, vork , spatel

Bereidingswijze

Verhit 2 eetlepels olijfolie in de koekenpan en bak hier de plakken kipfilet in. Neem deze na 5 minuten uit de pan en houdt apart op een bordje.

Breek de eieren in een kom en klop deze los met een vork. Snijd de salie fijn en roer deze door het geklutste ei.

Verhit nog één eetlepel olijfolie in dezelfde koekenpan als waar je de kipfilet in hebt gebakken. En roerbak 2/3 spinazie totdat deze geslonken is, voeg de geklutste eieren toe en breng op smaak met zout en peper.

Schep met een spatel de omelet om zodat allebei de kanten gebakken worden. Bak de omelet totdat deze gaar is en schep deze op een bord.

Vul de omelet met de gebakken kipfilet en 1/3 deel van de spinazie en de gesneden tomaat, strooi er een eetlepel gebakken uitjes overheen. Rol de omelet op als een wrap en schenk er een lekkere chilisaus overheen, smullen maar.

Comments

  1. Dat ziet er zo lekker uit en is heel gezond 😉



Speak Your Mind

*