Banana Pancakes

Gezond de dag beginnen, probeer dan deze pannenkoekjes. Eiwitrijk en een goede bron van koolhydraten. Met wat heerlijke blauwe bessen erbij en een toefje kwark is dit een perfecte pre- workout maaltijd.

pancake 2Bananen zitten vol met het mineraal kalium. Kalium helpt je bloeddruk te verlagen,  ook is kalium noodzakelijk voor het samentrekken van de spieren en voor de toevoer van energie in de spieren.

Het is van belang dat voordat je gaat sporten je goed eet, niet teveel natuurlijk anders sta je alles weer op te boeren als je op de loopband staat. Maar een goede gebalanceerde maaltijd met koolhydraten, eiwitten en vetten is wel een must. Hierdoor zorg je voor voldoende energie zodat je jouw training met gemak kan uitvoeren.

Ingrediënten voor 6 pannenkoekjes
1 banaan
2 eieren
1 tl kaneel
Handje blauwe bessen
1 el magere kwark
2 el zonnebloemolie

Benodigdheden
Koekenpan, mengkom, vork, garde, spatel

Bereidingswijze
Prak de banaan met een vork in de mengkom, voeg de eieren toe en klop dit met een garde net zolang totdat je een egaal mengsel hebt.

Voeg één afgestreken theelepel kaneel toe en meng dit door het beslag.

Verwarm de koekenpan en voeg twee eetlepels zonnebloemolie toe. Schep het beslag in de pan en laat de pannenkoek in twee minuten per kant goudbruin bakken.

pancake 1Nu kan het opdienen beginnen, stapel alle gebakken pannenkoekjes op elkaar en garneer deze met een grote toef magere kwark. Strooi de blauwe bessen rond op het bord en et voilà.

 

Comments

  1. Mmmmmmm 😉

  2. Mmm heerlijk! Tot voor kort at ik dit heel vaak, ik moet het gauw weer eens maken!

  3. Jummie!! Ik vind dit zelf echt heel lekker!

  4. hmm, bosbes in je pannenkoek bakken is anders ook niet verkeerd! 🙂



Speak Your Mind

*