5 tips om gezond de feestdagen door te komen

Vers gebakken broodjes, kerstklokjes, banketstaaf toastjes en vergeet natuurlijk het overheerlijke kerstdiner niet. Het is een walhalla van eten en drinken, niet gek dat sommige het vreten op aarde noemen…

tips kerstMaar hoe komen wij deze dagen nou door zonder kilo’s aan te komen en toch gezellig mee te kunnen tafelen?

Hier een paar tips om te zorgen dat je na het feestmaal er nog steeds fabulous uitziet in je stralende kerstoutfit.

  1. Eet met mate. Om te zorgen dat je overal lekker van kan meepikken neem je kleinere hoeveelheden. In plaats van het hele gebakje te eten bij de koffie, doe je er verstandiger aan om deze te halveren.
  2. Drink met mate. De wijntjes worden in overvloed ingeschonken, maar 1 glas wijn is al goed voor 110 calorieën. Dus tel maar op!
  3. Zorg voor je portie groenten (200-250 gram). Tijdens deze dagen schiet het er nog wel eens bij in om aan de aangeraden portie groenten te komen. Er staat namelijk zoveel lekkers op tafel, probeer om 4 opscheplepels te nemen, hier valt natuurlijk ook de rauwkost onder. Pak lekker veel groenten tijdens het gourmetten, een lekkere groentespies of gevulde tomaat.
  4. 2 stuks fruit. Een gezonde leefstijl gaat gewoon door, zelfs tijdens de feestdagen. Maar het is niet moeilijk om dit in het kerstdiner te integreren. Maak bijvoorbeeld een lekker voorgerecht met meloen en rauwe ham, een salade met sinaasappel of een heerlijk dessert van roomijs met aardbeien.
  5. Zet lekkere muziek op en waag een dansje.  Niets is saaier dan heel de dag bij de familie in een cirkel blijven zitten en zo zorg je voor een beetje beweging. Zet een gouwe ouwe op en neem opa of oma aan de hand om te shinen in de woonkamer.

Hiermee wordt het gegarandeerd een kerst waar je de dagen erna geen spijt van ga krijgen en waardoor je ook niet gelijk je hardloopschoenen voor hoeft aan te trekken. Fijne kerstdagen gewenst!

Comments

  1. Fijne tips!



Speak Your Mind

*