Categorieën
Fashion Lifestyle

Online shoppen 2.0

De tijd dat je voor een nieuwe outfit de deur uit moet ligt al ver achter ons. Tegenwoordig shop je achter je laptop dat leuke jurkje of bestel je die schoenen online toch nog in jouw maat. Maar liefst 10 miljoen Nederlanders winkelen online. Zij kopen online vooral vaak kleding; verrassend genoeg doen vooral vrouwen dit vaak. Het digitale tijdperk zorgt voor een nieuwe ontwikkeling op het gebied van online winkelen. Online shoppen 2.0 doe je in de toekomst via een shoppable video.

onlineshoppen2

Terwijl je televisie zit te kijken zie je een paar geweldige schoenen die je maar al te graag aan je collectie zou willen toevoegen. Je hebt geen idee waar je deze schoenen kunt kopen en struint tevergeefs het internet en de winkels af. In de toekomst is dit probleem waarschijnlijk niet meer aan de orde; met één klik op de knop bestel je de schoenen en een paar dagen later heb je ze in huis. Een droomscenario dat weer een klein beetje dichterbij is gekomen.

De website Nowness.com lanceert een shoppable video. In het filmpje zie je dansers die van kleding wisselen. Zie je een kledingstuk dat je graag in je eigen kast ziet hangen? Door erop te klikken bewaar je het item in een lijstje. Tijdens het kijken van de video of aan het einde kan je je selectie bekijken en zelfs aanschaffen. De website werkt samen met verschillende bekende modelabels als Louis Vuitton, La Pera, Rick Owens en Maison Martin Margiela. Je kan de video hier bekijken.

Nowness noemt de video functioneel op een artistieke manier. Wij zijn benieuwd hoe zich dit verder gaan ontwikkelen. Is het voor shopaholics in de toekomst nog wel mogelijk om rustig televisie te kijken?

Q: Wat vind jij van deze ontwikkeling op het gebied van online winkelen?

Bron: Nowness

Één reactie op “Online shoppen 2.0”

Laat een antwoord achter aan Miss Happinez Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.