I’m Lovin’ It

Na Amsterdam, New York en Londen was het vorige week tijd voor Fashion Week Milaan. In de Italiaanse modestad toonde de Amerikaanse modeontwerper Jeremy Scott zijn debuutcollectie voor het label Moschino. Wat de slogan van McDonald’s daarmee te maken had? De fastfoodketen bleek inspiratie voor de opmerkelijke herfst/wintercollectie van 2014.

mo

De nieuwe collectie van Moschino is gebaseerd op de hedendaagse popcultuur, fastfood en cartoons. Het logo van McDonald’s is veranderd in de M van Moschino en ook de cartoon Spongebob Squarepants bleek een grote inspiratiebron. Daarnaast droegen de modellen op de catwalk jurken met chips-, popcorn-, en chocoladeverpakkingen. Tien items uit de show, waaronder een felrode trui, tas en een riem zijn vanaf nu te koop bij de Londense winkel Brown.

De 39-jarige Jeremy Scott is sinds oktober de hoofdontwerper van Moschino. Een ontwerper die bekend staat om zijn attitude in de mode. Scott houdt van fun en maakt graag een statement, iets wat met zijn eerste collectie voor Moschino zeker is gelukt. Zelf noemt hij de herfst/wintercollectie een lijn met kleur, prints, humor, ironie en glamour. Bekijk hieronder de beelden van de Moschino show een oordeel zelf!

Zangeressen Rita Ora en Katy Perry hadden de eer om de ontwerper te presenteren. De vriendinnen van Jeremy Scott waren uiteraard fashionably late waardoor de show vertraging opliep. Dat dit niet door iedereen uit het publiek gewaardeerd werd bleek toen de twee werden uitgejouwd toen ze de catwalk opkwamen. Een bewogen show dus, missie geslaagd voor Jeremy Scott!

Q: Kan jij de humor van deze collectie van Moschino wel inzien?

Beeld: Instagram



Speak Your Mind

*