De iconen van Max Factor

De nieuwe campagne van Max Factor is er eentje om niet snel te vergeten. Actrice Gwyneth Paltrow, die we leerde kennen als de vriendin van Brad Pitt, kruipt voor het make-upmerk in de rol van een stel legendarische sterren. Max Factor bestaat al meer dan honderd jaar en wil met de nieuwe campagne make-uptrends uit de jaren vijftig, zestig, zeventig en tachtig tonen. En wie kan je daar beter voor gebruiken dan iconen als Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Madonna en Farrah Fawcett?

maxfactor1

Maksymilian Faktorowicz, de oprichter van het make-upmerk, werkte in zijn tijd met grote Hollywoodsterren als Clara Bow, Judy Garland en Jean Harlow. Op deze manier had hij een grote invloed op hoe vrouwen zich over de hele wereld opmaakten. Actrice  Gwyneth Paltrow werkt al sinds 2012 samen met Max Factor. Met deze campagne viert het makeup-merk 100 jaar glamour.

Over haar eigen kennismaking met make-up vertelt de actrice: ‘Ik herinner me dat ik met mijn moeder, Blythe Dannes, op filmsets was en toekeek hoe ze werd opgemaakt. Er is een foto waarop ik op haar schoot zit en haar lippen stift. Ik was altijd omringt door make-up en visagisten.’ Werd haar interesse in make-up dus al op vroege leeftijd gewekt, tegenwoordig is de actrice er meer mee bezig. Pat McGrath, de wereldberoemde visagist en creatief directeur van Max Factor geeft haar veel make-up advies.’Ze heeft me geleerd dat tweekleurige oogschaduwpotloden heel handig zijn’, legt de actrice uit. ‘Ik heb ook al hun mascara’s, ze zijn beter dan de mascara’s die ik eerder gebruikte.’ En die tip pakken wij dan maar mooi even mee!

Q: Gebruik jij graag make-up producten van Max Factor?

Bron: Vogue UK
Beeld: Pinterest 

Comments

  1. Wauw, congrats en 100 jaar alweer. Ik zal een kijken wat ik van dit merk heb…… 😉
    Goede tips!

    Xoxo



Speak Your Mind

*