Open Dag Simply PR

Wat doen PR bureaus precies en wat hebben zij te maken met Femme Magazine? Femma Magazine’s Mariëlle bezocht de open dag van Simply PR, waar ze allemaal verschillende producten mocht proberen en ze geeft antwoord op bovenstaande vragen.

Naamloos-2
PR bureaus houden ons op de hoogte van al het nieuws wat merken te bieden hebben. Zij zijn eigenlijk de tussenpersoon tussen het merk en ons. Zij communiceren vanuit de merken. Zij zorgen ervoor dat wij op de hoogte blijven van de nieuwste producten en trends en hopen dat wij over de merken die zij promoten gaan schrijven. Eigenlijk kunnen we helemaal niet zonder elkaar.

Eens in de zoveel tijd organiseren PR bureaus een open dag. Wat is er nou leuker dan eens in het echt te kunnen zien waar zij allemaal voor staan en rond te snuffelen in tussen de producten die zij vertegenwoordigen. En wil je iets testen? Test maar raak, want zo snijdt het mes weer aan twee kanten.

Femme magazine’s Mariëlle ging naar de open dag van Simply PR. De merken die zij vertegenwoordigen zijn onder andere: Alpro (van de soja melk), Artdeco (make-up lijn die Aziatisch en west-europees laat samensmelten), Aveda (relax your body and hair), Babyliss (do we need to say more?), Batiste (droogshampoo), Bourjoirs (allerlei soorten make-up), Gosh (make-up voor kleine prijsjes) en Pearl Drops (voor wittere tanden). Niet de minste zoals je ziet.

Simply-PR4

Tijdens de open dag hadden bloggers en redacteuren de mogelijkheid om alles te bekijken en te proberen. Als je wilde kon je zelfs worden opgemaakt. En het leuke hiervan is dat je dingen probeert, waar je anders niet eens aan dénkt om ze te proberen. Mariëlle: “Ik moet zeggen, ik houd helemaal niet zo van oogschaduw. Wel bij een ander, maar niet bij mezelf. Het maakt me al snel ordinair. De visagiste van Bourjoirs gaf toe dat ik niet veel meer dan een goede foundation, wat mascara, eyeliner, oogpotlood en eventueel lippenstift nodig had, maar ze heeft me toch overtuigd de subtiele color edition in een rose nummer 6901 te proberen. Die zou mooi uitkomen bij mijn lichte huid en rode lippen. En inderdaad. Mijn wantrouw bij oogschaduw was omgeslagen tot liefde voor dit exemplaar.” Het moge duidelijk zijn dat deze oogschaduw vanaf dat moment haar beautycase alleen nog maar heeft verlaten om gebruikt te worden.

Nog zo’n topper die ze niet aan zich voorbij liet gaan was de Batiste XXL volume. “Bij het woord volume trekken mijn mondhoeken al omhoog, want het woord ‘volumineus’ is bij mijn haar helaas misplaatst.” Voor droogshampoo hoef je niet eens het excuus te hebben dat je haar vies is. Het heet wel shampoo, maar je kunt er zoveel meer mee: bijvoorbeeld meer volume in je haar boetseren.

Zoals je leest ging ze niet met lege handen naar huis, en al deze producten zullen in de loop van de tijd een gereviewd worden op Femme Magazine. Dus als je wil zien hoe Mariëlle de andere producten heeft ervaren zit er maar één ding op: de site in de gaten houden.

Comments

  1. Fijn om te lezen wat dit pr bureau zoal doet. 😉

  2. Leuk om te lezen hoe jij de open dag hebt ervaren! Ik ben er ook geweest en vond het (ondanks het feit dat ik daarvoor 9 uur in de trein heb gezeten die dag) ook zeker de moeite waard! Ik ben heel benieuwd wat jij van de producten vindt :).

  3. Leuk verslag!

  4. leuk om over te lezen !

  5. Leuk om te lezen!

  6. Ik zou mij als een kind in een snoepwinkel voelen als je door de showrooms van een pr-bureau mag lopen en testen wat je maar wilt..

  7. gaaf om te zien 😀

  8. Erg leuke opendag. Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
    Liefs, xxx

  9. Leuk om te lezen, erg interessant!



Speak Your Mind

*